HTML

La vida en España

Hisz oly kevés, mit vinni kell: Egy megérte, egy hinni kell.

Friss topikok

  • K.Tibi: Csak írnék valamit ha Saci lennék... :D (2011.03.06. 17:47) Eso es Erasmus
  • Slidedream smokestory.blog.hu: Semmilyen körülmények közt nem esik jobban a cigi, mint amikor stikában szívja az ember:) (2011.01.25. 16:04) Fumar puede matar
  • Anna szerint: Nem tudom döntöttél-e azóta, de így, ahogy elolvastam ezt a bejegyzést, azt éreztem, hogy szíved s... (2010.12.07. 12:39) Gond, gond, gondolat
  • zsuzsi.fake: én olvasom!! úgyhogy tessék szépen írni továbbra is! mindig mosolygok azokon, amiket írsz. maradj ... (2010.11.15. 20:50) Viva la juerga!
  • K.Tibi: Na ezt már szeretem, sok infó boldogság dráma önbizalom. Hajrá Saci! (2010.10.25. 23:29) hogy mi is történt velem?

Linkblog

2010.10.25. 22:47 sacikulfoldonvan

hogy mi is történt velem?

Hát sok minden.

Nagyon régen nem írtam, de nem azért, mintha untakoznék, sőt ellenkezőleg. Pl ma letudtam az első vizsgámat spanyolul. Ennek köszönhetően olyan fáradt vagyok, hogy alig látok ki a fejemből. Egész múlt héten erre tanultam, nem mentem sehova, és nem csináltam semmi mást. Mégsem sikerült teljesen úgy, ahogy szerettem volna. De azzal nyugtatom magam, hogy gyakorlatilag lehetetlen volt a vállalkozás. Mármint úgy értem, hogy két hónapja sincs, hogy itt vagyok, és jó, hogy mostmár a spanyolom van olyan jó, hogy angolul már nem is kell beszélnünk, és rengeteg mindent értek, de azért 120oldalnyi szociálpszichológiát megtanulni, az azért elég mástészta. Az a baj, hogy amikor olvasok, akkor nagyon sokmindent, majdnem mindent értek. De nem fordítom közben a fejemben, így ha valaki megkérdezi, hogy ez mit jelent, akkor hirtelen nem tudom elmondani. És erre a vizsgára meg kellett tanulnom a szavakat, ami a szaknyelvet jelenti, és mellé az anyagot, amiben persze minden dolognak volt min. 3 tipusa, és abból min 1-nek mindig volt minimum 2 tipusa, szóval ahh. De ettől függetlenül volt olyan kérdés, amire tudtam válaszolni, de az már egy másik kérdés, hogy a tanárom képes-e megérteni, hogy mit is akartam ezzel kifejezni.

Na más. Úgy tűnik, minden papírom kezd redben lenni, vagyis rendben van, és mostmár hivatalosan is itt tanulok, megvannak a tárgyaim, stb. Hát ez így két hónap után nem kis eredmény. :)

Azt sem tudom, mikor írtam utoljára, de ha jól emlékszem, éppen akkor kezdtem megismerni más külföldi diákokat. Na ezzel úgy áll a dolog, hogy igen, ismerem őket. És ennyi. Ha találkozunk egy buliban jól elvagyunk, de amúgy megvan a saját társaságom. Nem eröltetem az erasmusos bulikat, bár valahogy mindig ott kötök ki. A fb-on megtaláltam azokat a csoportokat, amik ersamusoknak szerveznek különböző programokat, és így értesülök róla rendesen. Minden csütörtökön pl valamilyen témával rendeznek bulit. az utolsó téma a '80-as évek volt, most pl Good Vs. Bad party lesz. Ha beöltözöl, kapsz ingyen felest. Amúgy a hely nagyon olcsó és nagyon közel van. Itt jegyezném meg, hogy legszebb öröm a káröröm, mert ugye én nem lakom a közel az egyetemhez, elég sokat kell utazni, emiatt korábban kel kelnem stb. De minden szórakozóhely itt van 5 percre, és azért olyan jó érzés, hogy amikor vége van egy bulinak, és mindenki azon nyavalyog, hogy vajon hogy fog hazajutni, akkor én tudom, hogy mire ők belépnek a lakásuk ajtaján, én már az igazak álmát fogom aludni. :)

Ja és még valami. Mint gondolom mindannyian láttátok, töltöttem fel képeket fb-ra a buliról. Akkor most itt is nyomatékosan megkérek mindenkit, hogy egy fénykép alapján, lehetőleg ne tessenek kombinálni, és amikor lájkoltok, vagy kommenteltek valamit, akkor jusson eszetekbe, hogy aki a képen van, nekem ismerősöm fb-on, és ezt látja. Példának okáért feltűnően megszaporodtak a lájkok egy fénykép alatt, amin egy fiúval vagyok, aki történetesen a szomszédom, és egy nagyon jó barátom, és történetesen aznap este vallott nekem szerelmet, és én történetesen aznap este utasítottam vissza. Ezek után elég kellemteln volt, hogy óránként törölnöm kellett a "ki ez?" és "hmmm", meg "hohoho" kommenteket. Szóval kedves barátaim. Ha lesz valakim, akkor úgyis tudni fogjátok, ha meg nem, akkor az valószínűleg nem véletlen. Ezen felül nem áll számndékomban minden kalandomról beszámolni (mert gondolhatjátok, hogy ha már körül vagyok véve a latin férfiak hadával, akkor nem fogadtam szüzességet), de nyugi, ha bármi elítésre méltó történik, akkor azt elmondom. És amúgy is sokkal etikusabb tőlem megkérezni, mint hogy pl olyan ember is kommentelt, akit egy éve nem láttam. Na mindegy, ez egy kicsit felbosszantott.

Ja, amúgy megkaptam az ösztöndíjamat, gondolom mind tudjátok, és hát rájöttem, hogy semmire nem lesz elég. Épphogy kifutja az albérletet, és hát szó se róla, az első héten kicsit belehomorítottam a kiadásokba, élvezvén, hogy gazdag vagyok. Ja és itt jegyezném meg, hogy milyen rohadt szemétség már, hogy egy szórakozóhelyen, ami kimondottan külföldi diákoknak szevez bulikat, akik köztudottan csórók, leértékelik a feleseket 1 Eu-ra a sört meg 1,5-re. Életemben nem ittam ennyi tequilát, és nagyon régen voltam ilyen szarul másnap.. Ja, és egy jótanács. Ne tequilázz mexikóiakkal. Fenektlen gyomruk van, és nem hat rájuk. Egyszerűen nem. Te meg már a világodat nem tudod, de nem tűrik, hogy egy körből is kimaradj.

A terveim a hétre, hogy bepótolok minden, a múlt héten elmulasztott bulit, mert halloween, meg jön a szülinapom is, úgyhogy jól akarom érzeni magam. Na meg persze tanulok. Talán soha nem tanultam még ennyit, mint mióta itt vagyok. De megéri.

Összegezve annyit tudnék elmondani, hogy boldog vagyok. Határtalanul boldog a semmiért és mindenért, és nem tudom megindokolni. Szeretek itt lenni, és pillanatnyilag nincs olyan dolog, ami el tudná rontani a kedvem. Soha nem voltam még ilyen kiegyensúlyozott, és ez nagyon jó. Lehet, hogy emiatt el kellett jönnöm egy másik országba, hogy szembenézzek a problémáimmal, és rájöjjek, hogy mit csináltam eddig rosszul, de megtettem, és megérte. Úgyhogy bárki, aki aggódna értem, ne tegye! Megtaláltam azt, amiért kijöttem! :)

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://sacikulfoldonvan.blog.hu/api/trackback/id/tr32399263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K.Tibi 2010.10.25. 23:29:57

Na ezt már szeretem, sok infó boldogság dráma önbizalom. Hajrá Saci!
süti beállítások módosítása