HTML

La vida en España

Hisz oly kevés, mit vinni kell: Egy megérte, egy hinni kell.

Friss topikok

  • K.Tibi: Csak írnék valamit ha Saci lennék... :D (2011.03.06. 17:47) Eso es Erasmus
  • Slidedream smokestory.blog.hu: Semmilyen körülmények közt nem esik jobban a cigi, mint amikor stikában szívja az ember:) (2011.01.25. 16:04) Fumar puede matar
  • Anna szerint: Nem tudom döntöttél-e azóta, de így, ahogy elolvastam ezt a bejegyzést, azt éreztem, hogy szíved s... (2010.12.07. 12:39) Gond, gond, gondolat
  • zsuzsi.fake: én olvasom!! úgyhogy tessék szépen írni továbbra is! mindig mosolygok azokon, amiket írsz. maradj ... (2010.11.15. 20:50) Viva la juerga!
  • K.Tibi: Na ezt már szeretem, sok infó boldogság dráma önbizalom. Hajrá Saci! (2010.10.25. 23:29) hogy mi is történt velem?

Linkblog

2010.09.15. 13:34 sacikulfoldonvan

Két dolog a spanyolokról

És mind a kettő meglepett. Haladok kronológiai sorrendben.

Az eslő, hogy tegnao jöttem haza az egyetemről, és beállt a busz a megállóba, és ott várt kb 10 percig. Tudni kell, hogy itt úgy tudsz utazni, hogy van egy kis kártyád, amire rátölthetsz akármennyi Eurót, amennyit csak szeretném, és azt mindig, amikor felszállsz, szigorúan az első ajtónál (és érdekesen senki nem problémázik) be kell csipogtatni, és a gép levon róla egy bizonyos összeget, azt hiszem, ezzel a kártyával 0,70 Eu egy út. Ha nincs ilyen kártyád, akkor szépen felszállásnál leraksz 1,5 Eu, és kapsz érte egy jegyet. Megspóroljk az ellenőrt. Tehát állt a busz a megállóban, a söfőr kiszállt, és elment valahova. Én az első ülésen ültem, és figyeltem az embereket. És ha hiszitek, ha nem, senkinek nem jutott eszébe fizetés nélkül felszállni. Senkinek. Elképzeltem, h Magyarországon mi lenne egy ilyen helyzteben. Mindenki ott sunyulna, ahol tud. :) Ja, és buszon vannak piros ülések, és zöldek. A pirosakra kizárólag öregek és betegek ülhetnek, nekik van fenntartva frekventált helyeken, az ajtó közelében.

A másik, hogy lementem tegnap fénymásoltatni olyan 4 óra körül. Minden zárva volt. Elvétve lehetett találni egy-két embert az utcán, de amúgy teljesen kihalt a város. Hát igen, a szieszta. Csak amikor olvassa, vagy tanulja az ember, akkor nem hiszi el, hogy ilyen tényleg van. Úgyhogy nekiindultam, sétáltam egyet a környéken, és a vicc, hogy 5 órakor (mert addig tart a szieszta), egy csapásra a város újra megtelt élettel. Minden bolt kinyitott, és tömve voltak az utcák. Ki hallott már ilyet...

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://sacikulfoldonvan.blog.hu/api/trackback/id/tr522297949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

K.Tibi 2010.09.15. 19:00:56

És tényleg szörnyű az angol tudásuk. Itt Corkban már kb 10 spanyollal beszélgettem, de semelyik sem tudott rendesen beszélni. Ha tudnak, akkor meg nagyon durva akcentusok van. De azért eggyel már összebarátkoztam.

bé_ 2010.09.19. 14:53:51

ez a buszos cucc tényleg érdekes :D
süti beállítások módosítása