HTML

La vida en España

Hisz oly kevés, mit vinni kell: Egy megérte, egy hinni kell.

Friss topikok

  • K.Tibi: Csak írnék valamit ha Saci lennék... :D (2011.03.06. 17:47) Eso es Erasmus
  • Slidedream smokestory.blog.hu: Semmilyen körülmények közt nem esik jobban a cigi, mint amikor stikában szívja az ember:) (2011.01.25. 16:04) Fumar puede matar
  • Anna szerint: Nem tudom döntöttél-e azóta, de így, ahogy elolvastam ezt a bejegyzést, azt éreztem, hogy szíved s... (2010.12.07. 12:39) Gond, gond, gondolat
  • zsuzsi.fake: én olvasom!! úgyhogy tessék szépen írni továbbra is! mindig mosolygok azokon, amiket írsz. maradj ... (2010.11.15. 20:50) Viva la juerga!
  • K.Tibi: Na ezt már szeretem, sok infó boldogság dráma önbizalom. Hajrá Saci! (2010.10.25. 23:29) hogy mi is történt velem?

Linkblog

2010.09.11. 17:57 sacikulfoldonvan

Séta a városban

Reggel írtam egy tök jó kis postot arról, hogy mi volt az egyetemen, meg milyen volt a buli, meg ilyenek, de véletelnül hozzáértem valamihez, és elszállt az egész. Pfff. Újra beigazolódott, hogy a számítógép nem szeret engem.

Most nem kedzem előlről részletesen, a lényeg az, hogy bementem az egyetemre, ahol a külügyi kapcsolatok osztályán találkoztam egy nővel, akinél kb én jobban beszéltem angolul. Minden nap újra és újra rá kell jönnöm, hogy a spanyol nélkül egyáltalán nem fogok boldogulni. Tehát a nő elmondta, hogy eléggé gázos volt az információ-áramlás, és ugye nemt tudták, hogy jövök, de mostmár minden a legnagyobb rendben van, aláírta a LA-met, és elvileg kezdhetek is tanulni. A probléma csak az, hogy olyan tárgyakat válogattam, amit a az itteni szociológia tanszék intézményi tárgyként hírdetett meg, és nem mind indul szakos tárgyként ebben a félévben. De attól még tanulhatom őket, úgyhogy nem igazán értettem a probléma a gyökerét, de mivel előtte való este voltunk bulizni, ahol keményen fogyasztottunk, és én összesen két órát aludtam, nem akartam akadékoskodni. Szóval inkább hétfőn bemegyek a szoc tanszékre, megkeresem az ottani koordinátort, és vele megbeszélem. Remélem kommunikál angolul.

A másik. Ma teljesen egyedül elhagytam a lakás, körbesétáltam a várost, és visszataláltam. Ebben igazából az utóbbi a legmeglepőbb. Jó, tegyük hozzá, hogy néha eltévedtem, de hála nyíladozó spanyol-tudásomnak útba tudtak igazítani. Ismét hangsúlyoznom kell, hogy ez a város gyönyörű. Tettem fel képeket Fb-ra, lehet nézegetni. Igen, itt lakom. Olyan volt, mintha egy útikönyvet nézegetnék.

Azonban néhány jó tanács, ha külföldön egyedül akarsz sétálni egy idegen városban: kényelmes cipőt vegyél fel, mert úgyis el fogsz tévedni. Ne gondold azt, hogy "á, levágom itt az utat, úgyis itt vagy ott lyukadok ki", mert nem. És eltévedsz. Ne kesess olyan logikákat, hogy ha erről jöttem, és arra megyek, akkor biztos jó úton vagyok visszafelé, mert ezek logikátlan városok csomó kis utcával, és előbb utóbb úgyis eltévedsz. És ami legfontosabb: figyeld meg az utat amelyiken jöttél, mert ha nem, akkor eltévedsz. Kb ezen okok vezettek ahhoz, hogy én is eltévedtem. És azért elég frusztráló úgy sétálni a városban, hogy közben azt gondolod, hogy: szép, szép, de hogy fogok hazatalálni?

Ja és még egy jótanács, ha Spanyolországban sétálsz. Ne viselj órát. Minden rohadt padon ülő férfi olyan indokkal szólított le, hogy mennyi az idő. És aztán az Istennek nem lehetett szabadulni tőlük.

Közben eszembe jutott, hogy még nem is mondtam, hogy itt volt a főbérlő, és közölte, hogy szeptember végéig a románoknak ki kell költözniük. Mi ezt tegnap megmondtuk nekik, úgyhogy állt a bál. Tehát: albérlőt keresünk. Ha esetleg valaki tud valakit, aki lakást keres Pamplonában, az szóljon! :D

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://sacikulfoldonvan.blog.hu/api/trackback/id/tr332288938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása